mandag den 28. juni 2010

Google my a** (off)

Når man blogger, og i det hele taget bruger nettet aktivt, er det sjovt at finde sig selv i mængden.
Der er altid en der har gjort det bedre... Men det gør jo ikke noget så længe man blot gør det godt! Nedenfor kan du måske få et par tips til hvordan din side/blog kan blive mere besøgt, hvem ved?

Min blog her ligger ikke op til de store debatter og kommentarrækken er meget sparsom. Men det gør heller ikke så meget. I følge min google analytics så har jeg 40-80 unikke hits om dagen. Det er jeg meget beæret over taget den tid jeg bruger på bloggen i betragtning.

Jeg har undret mig over hvorfra mine besøgende finder mig og det gav anledning til (endnu en) google søgning på photosbykristoffer. Jeg fandt nogle sjove eksempel på hvorfra de besøgende (måske) kommer.

Jeg er aktiv på flere danske fora for fotografering og deler og kommentere der igennem billeder og tips (sidst nævnte er jeg dårlig til at få gjort - lidt synd da det jo er det der gør et forum levende). Gennem disse fora får jeg uden tvivl et par hits dagligt ligesom jeg giver dem et par ;-)

Jeg fandt også et par fotoklubber der linkede til min blog som inspiration - igen beærende - og jeg vil da gerne kreditere et par af dem her i indlæget nemlig svendborgfotoklub.dk og aeroefotoklub.dk :-)

Også på andre blogge omhandlende fotografi sker der lidt name-dropping, se f.eks. tråden HER hvor der bliver henvist til et af mine blogindlæg.

Til sidst fandt jeg en keyword (søgeord) liste, hvor bloggen her fik en placering i top 100 (helt præcist 85 ud af 559,000) ved søgeordet "Portræt" - sjovt :-)

Det var lige lidt om de steder, hvor jeg fandt mig selv!
Linker du til bloggen her vil jeg meget gerne høre fra dig - og evt. gengælde linket?

Tak for kikket!
PS. Næste indlæg kommer til at indeholde nogle billeder :-)

Ingen kommentarer: